De manier waarop Nintendo zal profiteren van Pokemon Go
Met name in het weekend wordt het spel ingezoomd naar de top van de App stores, zowel de Apple als de Google appstore. Pokemon Go heeft een nieuwe drempel gebroken in de mobiele gaming markt. Het combineert Google map’s speciale gegevens en koppelt dit aan de echte wereld. We kunnen spreken van een kleine fusie. Dit heeft een positief effect op het aandeel Nintendo.
Zegen voor aandeel Nintendo
De populariteit van Pokemon Go is al te zien aan de stijging van het aandeel Nintendo van 20 procent. De game kan een grote impact hebben op de ontwikkeling van de komende mobiele games. Voor komende bedrijven is het moeilijker om door te dringen in de markt voor mobiele games en winst te maken. Dit is omdat Nintendo de markt heeft opengebroken en zij al een goede positie hebben ingenomen.
Een voorbeeld hiervan is Zyga Inc, die het zeer populaire spel Farmville op Facebook bracht, maar het bedrijf heeft moeite om geld te verdienen op de mobiele markt. Zelfs de uitgevers van de mobiele games Koning Digital Entertainment hebben niet veel geluk gehad met het repliceren van hun successen op het mobiele platform. Nintendo heeft dus een erg goed concept bedacht.
Pokemon Go zou een uitzondering kunnen zijn, omdat het een combinatie is van twee krachtige thema’s in het hedendaagse gaming: een verslavend spel met veel data, dus er is altijd genoeg te doen. Op zijn beurt kan dit Nintendo ook helpen voor de volgende games. Dit kan misschien door nog meer gepersonaliseerde producten en games te ontwikkelen voor zijn spelers. Kortom: Pokemon Go is een zegen voor Nintendo.
Samenwerking met Google
Volgens rapporten heeft Nintendo het razend populaire spel in combinatie met Niantic Lab, een entertainment en gaming bedrijf dat vroeger deel uitmaakte van Alphabet Inc. wat een onderdeel van Google is. Toen de tijd had Niantic Lab een zelfde soort game ontwikkeld in samenwerking met Google, dit werd helaas geen succes. Doordat Pokemon Go een gratis game is zal een grotere speler betrokkenheid resulteren in meer reclame en andere inkomsten voor Nintendo.
Een belangrijk onderdeel van de samenwerking tussen Nintendo en Google is dat het een zeer waardevolle franchise is voor Nintendo, Pokemon Go is een game met een aanhoudend groeipotentieel. De populariteit van de personages is groot over meerdere platformen. De mobiele switch lijkt de perfecte pasvorm voor de doelgroep te zijn.
Volgens andere rapporten, was de app al meer geïnstalleerd op telefoons dan de dating app Tinder binnen twee dagen na de release! Pokemon Go had een hogere betrokkenheid van gebruikers in tijd, in vergelijking met het sociale netwerken zoals WhatsApp en Facebook. Kortom: het aandeel Nintendo heeft een grote boost gekregen.
Tag:aandeel Nintendo, Apple, appstore, Facebook, Google, Niantic Lab, Pokemon Go, Tinder, WhatsApp